My Lovely Followers

Tuesday, April 13, 2010

All about my Serena


Today i'm so HAPPY coz my Serena tidak buat sia stress macam selalu....^_^
So, memandangkan my Serena ni good girl today, sia mahu bagi dia penghargaan iaitu mahu posting cerita all about my her.


Ini Serena look a like.....
and she looks more like her papa



Berat time dia lahir is 4.6 kg, through c'section.
Serena just born




Ini dia baru 1 day...
Selalu muka dia kena picit2 coz macam 'kui pau' dorang bilang hahaha...




Serena start pakai puting chut-chut ni bila dia 3 weeks lagi.
The reason why b'coz mulut dia tu asyik mengunyah something ja...mcm tidak puas menyusu....
So, sia sumbat puting ni terus dia terdiam dan senang dia tidur...
But good news, when she reach 2 yrs 5 mths, dia sendiri tidak mahu pakai puting chut-chut ni until NOW.
phewwww...lega hati sia bah coz byk org cakap ni puting susah mahu lepas once sudah biasa.
But...but...but... my clever Serena can stop it without we forcing her..!



Dia start ada gigi masa dia 3 mths+ and bila dia reach to 6 mths, dia ada 6 batang gigi juga...




Serena start pakai babywalker at 5 mths




And within 9 mths, my Serena sudah start berjalan....yahooooo !



Serena start swimming when she's 8 mths



 and start berus gigi when she's 11 mths




This pic taken, time Serena kena baptize when she's 8 mths





Day by day, sia rasa masa ni cepat betul berlalu. Dulu sia tinguk c Serena masih baby lagi, sekali skrg macam besar sudah dia. And for me,yg paling sia bangga ada anak macam Serena ni ialah dia ni 'Fast Leaner'. Segala2 pun cepat....



Dia start suka mewarna dan melukis when she's 1 yr++



But just recently sia stick semua yg dia colours ni di dinding, just to show her that how much we appreciate
her work even tho dia belum lagi tahu mcm mana mau colour, but good try...^_^




And now a days, my Serena suka pula suruh sia baca ni story tales which is very good actually but
c mama ni baru 1 page baca sudah balik2 menguap hahaha...
Serena selalu mentioned mahu pergi school sudah.....adedei...mcm terlalu cepat pula mahu hantar dia pi school ni kan coz dia belum lagi 3 yrs. We planning next year baru mahu kasih masuk playschool.
Time tu dia sudah 3 yrs++...em, kira ok lah tu. 
 
 
Serena know how to say ABC's and count 123 when she's 2 yrs.
Even tho her pronunciation is not really good, but i know she mention the correct ABC's.
I'm so proud of her....!!
Here is the ABC's song....



Actually, dia boleh nyanyi ABC's ni dgn bagus bah, cuma time ni dia excited betul mau nyanyi..so begini lah jadinya....*sigh*...
  
 
 
Serena paling suka menyanyi....apa saja dia nyanyi asal dia rasa best kali...hahaha..
But now, lagu yg balik2 dia nyanyi ialah Barney song
I LOVE U
 
Ini lirik tu....
I Love U.....U Love Me...We're happy family....When the great big hug and a kiss from me to U...
Won't u say u love me too........



Yg best tu, my Serena ada lesung pipi bah.......
Punya cuteeeeeeeee kan......
 
 
 
Opppssss, forgot to mention, my Serena now tidak pakai pampers siang dan malam.
Dia tidak pernah 'chichi' tilam and yg paling best tu ialah dia pandai buat 'big biznes' di toilet sudah.
I'm so happy b'coz my Serena have grown up...
ya ba da ba du......^_^

2 comments:

  1. Alalah..punya lah cute dia. Berabis lagi tu menyanyi hehehe. Good job Serena. xox

    ReplyDelete
  2. God girl.... proud of her too.... ^_^, kalau go to school lagi pintar tu... nah pandai sudah tu upload youtube... :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Bye Myspace Comments