My Lovely Followers

Wednesday, February 17, 2010

1st Day CNY - part 1

I remember that i did mentioned in my previous blog about surprise for my MIL about my kids got anting2 kan. Nah,apalgi my MIL..bila kami sampai di airport KK saja terus my MIL noticed tu anting2 di telinga my daughters...punya lah happy dia...but byk tanya juga lah...tidak sakit kah? bila kena tindik ni? berapa lah harga? kenapa tidak pakai anting2 emas?..nah, ini lah soalan2 dari my MIL hahahaha....excited bah dia tu :)

Then the next day tu, my MIL beli gold earing's for my daughther's. Nah kan,apa saya bilang...my MIL mesti surprised kan and happy nampak cucu dia ada anting2...

Tapi time saya pasang anting2 di telinga c Serena ni,punya lah SUSAAAAHHH.....!!! Mahu 2 org juga tolong pegang dia ni. Mungkin dia kesakitan bah tu coz baru 3 minggu juga dia kena tindik telinga ni. Sampai berdarah2 bah telinga dia baru lah dapat pasang gold earing's tu.....kesian.!!

C MaeMae pun nangis juga,but sekejap saja....
Susah mau snap tu anting2 time dorang pakai coz ndak pandai diam bila bergambar..mesti goyang sana goyang sini...
kamu focus telinga dorang saja ok.....itu bulat2 shining tu lah gold earing's given by my MIL...:)










































*********************************************************************





Today is the 1st day CNY. Our 1st house is my MIL eldest bro house somewhere in Lido,Penampang.
Makanan dorang time ni memang lah simple,cuma mee's and cookies but it's more enough for us...yg penting we all dapat berkumpul together...:)
















































Saya ni kena candid oleh my SIL.
It's ok,ada juga saya cerita kenapa mulut saya macam ni hehehe... Actually,saya ni kesedapan makan tu biscuit 'Batang Buruk' and "Seaweed"...memang my favourite tu...!!
















Ini my MIL punya 3rd eldest bro family..






with my SIS In Law





Punya lah keberatan saya dukung ni 2 sumandak saya....



Family photo



After we taken family photo, then we have to make a move to my MIL 2nd sis house pula.
1st thing yg kami buat bila sampai rumah saudara ni is give a away the ang pow.





sempat lagi ber pose bah....Minta Puj*


















My MIL intro me, this lady is my hubby's cousin wife, all the way from England.




































Time saya di dapur hari tu, saya sedang buat susu for my anak...tiba2 muncul ni anjing di depan saya. Punya lah saya terkejut...besar lagi tu...sikit lagi saya ter teriak bah...!!! "kruk semangat bah".  Nama ni anjing RONNY kunun hahaha....





















Wah,jinak lagi tu...eh,itu bukan tangan saya ye...hehehe...
Anjing ni pandai shake hand lah pula.....


























Unduk Ngadau 'rejected' bah ni hahaha....































I still remember that my hubby's untie try to explain what kind of foods to all the orang puteh's hehe...
















And for ur info, this untie is good in making cake's and good CHEF ya!! Hari tu dia masak mushroom, butter prawn, roasted chicken and alamak, i can't remember already..but all yummy lah !! i forgot to take the foods pic...

Alamak, ni pun candid juga oleh my SIL.
Time ni, saya makan durian cake....eeeemmmm, sedap...!! My 1st daughter pun suka...


















Ok,that's all from now..to be cont.

2 comments:

  1. Memang meriah lah shirley. Hehehe, baru saya ingat kau pun mesti kasih ang pow lah pulak.

    Wah..cantik oh tu anting anting kan. Bagus juga lah kau punya girls ada anting anting sudah. boleh lah kau tukar tukar tu kan heheheh. Jales juga saya (^_^).

    ReplyDelete
  2. Ya Sue..sia pun bagi angpow juga hehe.. ur anak jauh bah,kalau tidak..i give then angpow also hehehe...

    Kalau baby girl ko ada anting2 tu tambah lah cute tu but kasihan juga tengok bila kena tindik telinga..sakit bah tu !!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Bye Myspace Comments