My Lovely Followers

Saturday, February 20, 2010

Steam Bread..

This evening time saya baca my friend's SJB blog pasal tarap, tiba2 'tok..tok..tok..'..pintu rumah saya kena ketuk. Sekali saya buka pintu.....ta.....daaaaaa.......

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Tarap lah pula hahaha.....(so suprisingly..^_^..)





















Actually tarap ni was given by 1 of my hubby's student..... punya lah saya happy...coz saya pun teringin mahu makan tarap bila terbaca blog my fren tu hehehe...
Nah apalagi, saya stop blogging sekejap then HANTAM trus tu tarap tanpa meninggal kan sebiji pun hahaha....My hubby tidak makan tarap ni...untung saya...siap hingga menjilat jari lagi...yummy..!!





*******************************************************





Tadi kami pergi minum petang di kedai yg paling famous dengan steam bread and bun's.
Saya tahu byk juga kedai bun's yg sedap di tempat kamu, but saya mahu juga share pasal 'steam bread' di tawau ni..:)

Kami dtg sini twice a week. Kalau kami makan di kedai ni, mesti order 'steam bread'...

















Nah, ini 'steam bread' tu.....ta....daaaaaaaa.......


Hahaha...funny oh kan....padahal ni bread di mana2 pun boleh kita makan.....
But bread di kedai ni dorang buat sendiri. Very soft and sesuai utk budak kecil makan juga. My kids pun suka ni steam bread.
U boleh order steam bread peanut + butter, Chicken floss dan kaya + mentega. Harga cuma RM1.80 utk 1 set. Selalunya dorang akan steam bread ni it's take about 15 minutes. Bread ni sedap di makan time panas2...

Tapi apa yg saya hairan bin ajaib ni.....chewah hahahaha....saya pernah steam bread ni di rumah...but i tell u, rasanya berbeza dgn di kedai tu, di kedai lebih sedap berbanding dgn di rumah...padahal sama ja bread tu and flavour's tu....*hairan2*...

Em,ada lagi yg bestnya kedai ni...semua bun's and cake's pun dorang buat sendiri. Sedap2 lagi tu. Byk org datang mkn and tapau di kedai tu....

Saya ada snap beberapa bun's and cake's tu....nampak macam biasa saja...tapi bila sudah mkn, mcm balik2 mahu order....heran2 hahaha....

Fruit and Pandan Cake

















Tau Sa Piang

















Char Sau bun's...

















Egg Tart, Curry puff and Keladi Bun's

















Byk lagi jenis2 bun's and cake's di kedai tu...but saya malu lah pula mahu take pic byk2....nanti org bilang saya ni baru keluar dari KAMPUNG mcm 'sakai' saja hahahaha.... Padahal dorang ni tidak tahu yg kita ni blogger....yaaaiii....kunun bah...
U mesti nampak all the bun's ni macam biasa sudah nampak di mana2 kedai kan..but the taste is different tau..!! Must try when u all visit to Tawau ya..:)

Gambar bonus lah pulak...
















Entah lah apa yg di bincangkan oleh dua sumandak saya ni...mcm serius saja..hahaha....
I love this pic.....muuuuuuah to them :)

2 comments:

  1. yum - those breads and buns and cakes look delicious.

    ReplyDelete
  2. Eeee ya bah mesti sedap ni. Kalau di sini ni, mana lah ada. Kalau ada pun tidak sama lah tu rasa dia.

    Hahahah, semua pun kepingin mahu makan Tarap si Fely pun mahu hahahaha. Nasib juga saya termakan kalau tidak terpaksa lah saya tunggu nanti lagi saya datang KK baru lah dapat makan huhu kesian kan. Kalau nangka ada juga jual sini sama rambutan heheh.

    Anyway, take care.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Bye Myspace Comments