My Lovely Followers

Monday, February 8, 2010

My Simple Fish Curry

Hi,today our dinner is 'Fish Curry'. Saya ni actually tidak juga berapa expert masak memasak ni....tapi asal kan my hubby happy and cakap SEDAP dengan masakkan saya ni...boleh laaahh...:)

Hari ni saya mahu share pasal my simple fish curry. Masakkan yg cukup simple and ambil masa yg singkat.

Before that, i would like to intro my dapur 1st hehehe....



















Ok,mula2 sedia kan bahan2 untuk memasak....

























Ha..ha..ha...saya guna Instant Fish Curry je...senang kan.... Ikan pula saya lebih suka ikan merah atau ikan jenahak...eh,betul kah nama ikan tu hehehe... hentam saja lah...janji ikan hehe...
Walaupun Instant ni sudah ada all in 1...but untuk meyedapkan atau mewangikan kari tersebut...saya akan hiris garlic,ginger n Onion juga dan...




















Yes...mix it together......

After sudah prepared everything.....and here is the cooking method :

- Panaskan kuali, masuk kan garlic,onion n ginger lalu gaul.
- A packet of A1 Instant Fish curry.
- Masuk kan ikan (4-5 potong)/(600gm), vege : lady's finger & brinjal.
Kacau sehingga wangi.
- Air (450ml) dan biar kan didih sekejap dan....
- masukkan fresh thick coconut milk (120gm) atau 1 packet santan powder.
















- Then masuk kan sedikit jus asam jawa, and slimmer over low heat until fish is cooked (Approx: 15 mins)



- And...ta....daaaaaaaaa..........my simple fish curry is now ready to be served.... yummmy!!!


















Boleh tahan juga pedas curry ni, saya makan sampai mahu terleleh itu 'hingus' hahaha.....but my hubby steady ja mkn...dia hirup curry tu macam sup biasa ja.... saya siap dgn minum 1 tin cola lagi hahaha.....

Ok....u all try lah....

2 comments:

  1. instant pun instant la... kdg2 lagi sedap pakai instant kekekkeke...

    sedappp nya.... ^_^

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Bye Myspace Comments