My Lovely Followers

Thursday, February 18, 2010

Bakar bayi dalam tong sampah

Bagi saya, anak itu suatu anugerah pemberian dari Tuhan dan anak yg kita lahir itu lah yg bakal meneruskan generasi kita....!!
Ada yg mahu anak tapi susah pula mahu dapat anak...Ada yg senang2 ja dapat anak, tapi tidak pula pandai menghargai pemberian Tuhan, malah ada yg sanggup buang baby, liwat baby dan yg terbaru ni pula ada yg bakar baby....OMG!!! Geram bila dengar berita pasal anak2 kena buat macam ni.... apa sudah jadi dengan dunia skrg !!!

This news i get it from Berita Harian Metro few days ago....

KUALA KRAI: Menyayat hati apabila seorang bayi lelaki yang baru lahir bukan saja dibuang ke dalam tong sampah, malah mayatnya dibakar sehingga melecur seluruh tubuh.

Bayi malang itu ditemui tiga sekawan yang juga pekerja kontrak pengangkut sampah Majlis Daerah Kuala Krai (MDKK), kira-kira jam 10 pagi semalam.

Mayat bayi itu tergolek keluar dalam longgokan sampah sarap ketika seorang daripada pekerja mengheret tong sampah plastik itu di Jalan Zainal Abidin, di sini.

Pekerja kontrak terbabit, Abdul Rahman Husin, 29, berkata dia tidak menyangka tindakannya mengheret tong sampah menjadi punca penemuan mayat bayi itu.

“Kami bertiga melakukan rutin biasa mengangkut sampah di Jalan Zainal Abidin. Mulanya saya tidak perasan kewujudan mayat bayi itu di dalam tong sampah terbabit.

“Namun, sebaik mengheret tong sampah itu untuk memudahkan sampah dimasukkan ke dalam lori, tiba-tiba satu objek tergolek. Kami terkejut apabila mendapati ia mayat bayi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Dia segera mendapatkan bantuan polis peronda yang kebetulan tidak jauh dari situ.

“Saya memaklumkan penemuan bayi itu yang masih bertali pusat, berkulit cerah dan kaki terputus daripada badan. Beberapa anggota dari Unit Forensik kemudian datang untuk membuat pemeriksaan,” katanya.

Abdul Rahman tidak menolak kejadian berlaku malam kelmarin berikutan seorang rakan memberitahunya, tong sampah berkenaan masih dalam keadaan baik Khamis lalu.

“Saya geram dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab yang sanggup membuang bayi yang cukup sifatnya. Lepas itu, dia dibakar pula,” katanya.

Tinjauan Metro Ahad di kawasan terbabit mendapati, orang ramai mengerumuni kawasan timbunan sampah berkenaan selepas mengetahui penemuan mayat bayi itu.

Anggota polis memasang tali penghalang untuk membolehkan kerja-kerja pemeriksaan ke atas mayat dilakukan dengan teliti tanpa gangguan.

Malah, beberapa anggota polis dari Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan dilihat sibuk melakukan siasatan.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Rahim Ghani, ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat bayi itu.

Katanya, aduan diterima daripada seorang kakitangan MDKK yang menjalankan kerja mengangkut sampah di kawasan terbabit.

“Kita tidak tahu punca sebenar kematian bayi itu sama ada dia meninggal dunia kerana terbakar atau dibunuh terlebih dulu sebelum mayatnya dibuang ke dalam tong.

“Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Kuala Krai untuk bedah siasat, manakala kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran bayi dan menyebabkan kematian,” katanya.

5 comments:

  1. and i am cursing whoever burnt that baby to dead to die like the baby also!

    world nowadays getting crazy..huhu

    ReplyDelete
  2. Kurang ajar punya orang!!!. Bodoh bodoh bodoh. Eeee geramnya saya.

    Mahu menangis saya baca ni oh, baby baru lahir lagi tu eee geramnya.

    ReplyDelete
  3. SJB..tu lah kan..bikin sakit hati oh...ada juga org yg sanggup bakar baby kan.. kalau tidak mahu beranak atau buat maksiat...pakai protection lah bah....itu baby bukan ada dosa..!!!

    ReplyDelete
  4. Aduiii... sakit hati ohhhh dengar ni... nah kan.. mcm mana dia mau hide pun, keluar juga the truth.. terkeluar juga itu baby..supaya yg membakar tu akan di hukum...

    kesiannnn betul lah... sakit hati saya dengar... sampai hati dorang oh kan bakar... kesian tu baby.. saya imagine dia menangis...

    eeee... nda mau imagine sudah la.. sakit hati mcm kena tikam2...sedih!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Bye Myspace Comments